상세 컨텐츠

본문 제목

입트영 4.16. Waking Up Early 새벽 기상

카테고리 없음

by 프리지아11 2024. 4. 16. 09:06

본문

입트영 4.16. Waking Up Early
새벽 기상
Before I had a child, I slept a lot. It wasn't a big deal, since I only had to take care of myself. I could sleep to my heart's content and still have plenty of time to do what l wanted to do.
But after giving birth, especially during the early infant stage when our baby needed a lot of attention from her mother, I couldn't have any time to myself.
I had to sleep less to get some alone time.
So, when my child turned 8, I started waking up early to spend some time alone. I've been doing it for five years now. During that time, I study "gEd" and read books in English. I chose to study English because I wanted my child to feel proud of me when she turns 20.
Seeing me wake up so early despite my love of sleeping in, my husband expressed his admiration, saying "where there's a will, there's a way."
isn't a big deal 큰 문제가 되지 않는다
take care of oneself 자신을 돌보다
to one's heart's content 원하는 만큼
have plenty of time to ~할 시간이 충분하다
need a lot of attention 많은 관심이 필요하다
time to oneself 자신만의 시간
get some alone time 자신만의 시간을 얻다
spend some time alone 자신만의 시간을 보내다
feel proud of ~이 자랑스럽다
sleep in 늦잠을 자다
express one's admiration 존경심을 표현하다
where there's a will, there's a way 간절하면 방법이 있다. 뜻이 있는 곳에 길이 있다
아이를 낳기 전에 나는 잠이 많은 사람이었다. 내 몸 하나만 건사하면 되니, 잠이 많은 건 큰 문제가 되 지 않았다. 원하는 만큼 충분히 자도 내가 하고 싶은 것을 할 시간이 얼마든지 있었기 때문이다.
하지만 아이를 낳고 나서, 특히 엄마의 손이 많이 필요한 아이의 영유아 시기에는 나만의 시간을 전혀 가질 수 없었다. 혼자만의 시간을 갖기 위해서는 잠을 줄여야 했다.
그래서 나는 아이가 8살이 되던 해, 나만의 시간을 보내기 위해 새벽 기상을 시작했고, 지금 5년째 이 어 오고 있다. 그 시간에 나는 '입트영'을 공부하고 영어 원서 읽기를 하고 있다. 영어 공부를 선택한 이유는 아이가 20살이 되었을 때, 아이에게 자랑스러운 엄마의 모습을 보여 주고 싶었기 때문이다.
늦잠 자는 것을 좋아하던 내가 새벽 기상을 하는 것을 보고, 남편은 '간절하면 이루어지는구나'라고 말 하며 존경스럽다고 했다.