상세 컨텐츠

본문 제목

입트영 2023.12.4.How I Start Exercising내가 운동을 시작하게 된 계기

카테고리 없음

by 프리지아11 2023. 12. 4. 09:57

본문

How I Start Exercising​

I'm not particularly fond of exercising, so I put on weight and my stamina decreased. That's why my dad often told me to get some exercise. Because I'm tall and have a big frame, he started suggesting judo.​

That's when a judo hall popped up in front of our house. My dad said it was a great opportunity and signed me up. So, before I knew it, I had started doing judo. There weren't many students when it first opened, so the head instructor taught each of us one on one. There was even an elderly man with white hair among us. Seeing him exercise so diligently in his old age, I felt like I had to put in the effort, too.

It was challenging at first since I hadn't had a regular exercise routine in a while. However, as I kept at it, it felt like not only my body but also my mind was becoming healthier.



내가 운동을 시작하게 된 계기​

나는 운동을 그다지 즐겨 하는 편이 아니라서 몸무게도 늘고 체력도 떨어졌다. 그래서 우리 아빠는 나에 게 운동하라는 말을 자주 하셨다. 내가 키와 몸집이 큰 편이라서 아빠는 유도를 추천하기 시작하셨다.​

그러던 중 갑자기 집 앞에 유도관이 생겼다. 아빠는 좋은 기회라며 바로 나를 등록시키셨다. 그래서 나는 얼떨결에 유도를 시작하게 되었다. 유도관이 처음 개장했을 때는 수강생이 적어서, 관장님이 한 사람 한 사람을 잘 가르쳐 주셨다. 그중에 백발이신 할아버지도 계셨다. 그 연세에 운동을 열심히 하시는 모습을 보니, 나도 덩달아 열심히 할 수밖에 없었다.​

오랜만에 주기적으로 운동을 하는 루틴이 생겨서 처음에는 힘들었다. 그런데, 꾸준히 하다 보니 몸뿐만 아니라 정신도 더 건강해지는 느낌이 드는 것 같았다.